پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم(ع) کشتی نجات و استفاده از اندیشه آن‌ها لازمه هدایت جامعه است

شهردار چمگردان گفت: پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم(ع) الگو و چراغ هدایت جامعه بوده و استفاده از اندیشه آن‌ها لازمه هدایت جامعه است،که زمینه ارتقای رفتاری و معنوی جامعه را فراهم می‌کند.

به گزارش نبض وطن: علی پوربافرانی شهردار چمگردان در پیامی با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) نوشت:

پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم(ع) الگو و چراغ هدایت جامعه بوده و استفاده از اندیشه آن‌ها لازمه هدایت جامعه است،که زمینه ارتقای رفتاری و معنوی جامعه را فراهم می‌کند.

اهمیت شناخت و تبیین سیره علمی پیامبر اسلام و اهل بیت (ع) در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زمانی آشکارتر می‌شود که در دنیای امروز شاهدِ چالش‌های تمدنی و تهاجم فرهنگی غرب هستیم، به همین دلیل استفاده از میراث علمی، معنوی و رفتاری اهل‌بیت(ع) ضروری است.

حضرت محمد (ص) در ۴۰ سالگی، به امر خداوند متعال به مقام بلند نبوت مبعوث شد تا مردم را به سوی خداوند یکتا، عدالت و برادری دعوت کند و دین مبین اسلام را در قالب دینی جامع، کامل و جاوید به جهانیان عرضه کرد و علیرغم ایکه قرن‌ها از آن زمان می‌گذرد، اما شاهد هستیم اسلام ناب محمدب همچنان زنده و پویاست و میلیاردها انسان از این دین آسمانی پیروی می‌کنند.

دوران حیات امام حسن مجتبی(ع) نیز با سایر ائمه اطهار(ع) تفاوت‌هایی داشت که یکی از آنها نرمش قهرمانانه و صلحی است که با توجه به شرایط زمانی و مکانی آن دوران و با هدف رعایت مصالح عمومی، که خردمندانه‏‌ترین استراتژی‏ است که از سوی رهبران دل‏سوز و آزادی خواه، به ویژه رهبران الهی اتخاذ می‏‌شود به وجود آمد و قهرمانانه‌ترین نرمش تاریخ لقب گرفت.

دستگیری از نیازمندان، یکی دیگر از صفات امام حسن مجتبی(ع) به‌شمار می‌آید و گسترش کارکردهای معرفتی کمک‌های مومنانه در جامعه اسلامی نیز برگرفته از شاخصه‌های کلیدی سیره و سبک زندگی امام مجتبی(ع) به عنوان اسوه انفاق و ایثار و کرامت بوده که ثمره آن به خوبی در کشور قابل مشاهده است امید است با ترویج سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع)، شاهد عبور نسل‌های مختلف از جمله نسل جوان از حوادث و ناملایمات زندگی و در نهایت بهبود سبک زندگی و ارتقای کیفیت آن در جامعه باشیم.

امام رضا (ع) نیز همواره مورد عشق و علاقه ایرانیان بوده و فضایل اخلاقی و رفتاری ایشان نه تنها شیعیان بلکه پیروان سایر مذاهب را نیز شیفته خود ساخته است.

اینجانب فرا رسیدن رحلت جانگذار پیامبر اکرم(ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) و شهادت غریبانه‌ هشتمین آفتاب آسمان امامت و ولایت امام رضا (ع) را به پیشگاه حضرت مهدی (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، عموم مسلمانان جهان و همچنین شیعیان و شیفتگان و محبان اهل بیت (ع) تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند قادر متعال، آرزومندم تا همه ما را با تمسک خاندان عصمت و طهارت (ع) از پویندگان راستین اهل بیت قرار دهد.

فهرست