ممیزی املاک، گامی بزرگ برای به‌روزرسانی بانک اطلاعات املاک شهر چمگردان 

ممیزی املاک، گامی بزرگ برای به‌روزرسانی بانک اطلاعات املاک شهر چمگردان 

شهردار چمگردان:

 شهروندان باید به این نکته توجه جدی داشته باشند که ارائه خدمات شایسته به آنان بدون داشتن اطلاعات جامع و به‌هنگام از محیط شهر امکان‌پذیر نخواهد بود، از این رو اولین گام برای تحقق اهداف مدیریت شهری، ممیزی املاک و معابر موجود در سطح شهر چمگردان است، بر همین اساس بروز رسانی طرح ممیزی املاک شهر در دستور کار قرار گرفت.
آخرین ممیزی در شهر چمگردان مربوط به سال ۸۹ بوده است بر همین اساس پس از تعیین مشاور و انعقاد قرارداد طرح ممیزی املاک شهر پس از ۱۴ سال از اردیبهشت جاری آغاز شد.

علی پوربافرانی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با بیان اینکه بر اساس قانون نوسازی هر پنج سال یک بار املاک شهری باید ممیزی شود، اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های جدی مدیریت شهری چمگردان در دوره ششم اجرای طرح ممیزی املاک به‌شمار می‌آمد که باید زمینه لازم برای عملیاتی شدن آن فراهم می‌شد.

وی افزود: شهروندان باید به این نکته توجه جدی داشته باشند که ارائه خدمات شایسته به آنان بدون داشتن اطلاعات جامع و به‌هنگام از محیط شهر امکان‌پذیر نخواهد بود، از این رو اولین گام برای تحقق اهداف مدیریت شهری، ممیزی املاک و معابر موجود در سطح شهر چمگردان است، بر همین اساس بروز رسانی طرح ممیزی املاک شهر در دستور کار قرار گرفت.

شهردار چمگردان با بیان این که با اجرای طرح ممیزی املاک امکان گزارش‌گیری دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر با کاربری‌های مختلف فراهم می‌شود، تصریح کرد: صرف نظر از الزامات قانونی برای تهیه طرح ممیزی، این مهم در واقع اولین قدم در راستای جمع‌آوری اطلاعات جامع سطح شهر و تبدیل آن به بانک اطلاعاتی توصیفی شهر چمگردان برای بهره‌برداری در برنامه‌ریزی و ارائه خدمات شهری به‌شمار می‌آید و با توجه به پیچیده‌گی طرح ممیزی نیاز همراهی همه جانبه شهروندان هستیم.

وی ممیزی املاک را گامی بزرگ برای به‌روزرسانی بانک اطلاعات املاک شهر چمگردان دانست و گفت: صدور عادلانه و دقیق‌تر عوارض عمران نوسازی، خدمات شهری و کسب و پیشه به عنوان یکی از انواع درآمدهای پایدار تنها با پیاده‌سازی سامانه مبتنی بر پایگاه داده (ممیزی املاک) امکان‌پذیر خواهد بود.

وی عنوان کرد: آخرین ممیزی در شهر چمگردان مربوط به سال ۸۹ بوده است بر همین اساس پس از تعیین مشاور و انعقاد قرارداد طرح ممیزی املاک شهر پس از ۱۴ سال از اردیبهشت جاری آغاز شد.

شهردار چمگردان با بیان اینکه اجرای طرح ممیزی املاک موجب می‌شود برنامه‌ریزی‌های آینده شهرسازی بر اساس اطلاعات دقیق صورت گیرد، خاطرنشان کرد: به منظور بررسی دقیق‌تر و همچنین توسعه شهری از کلیه شهروندان، مالکین و صاحبان مشاغل خواهشمندیم در اجرای این طرح با ممیزین شهرداری، همکاری لازم داشته باشند.

فهرست