آغاز مطالعات طرح تفصیلی شهر چمگردان، وعده‌ای که محقق شد

شهردار چمگردان گفت: با آغاز برداشت طرح تفصیلی شهر چمگردان توسط مشاور در تلاش هستیم با در نظر گرفتن قابلیت انعطاف‌پذیری جهت رعایت حقوق شهروندی، توسعه، بومی‌سازی، عدالت اجتماعی و… بتوانیم نیازهای شهر و شهروندان در حوزه‌های ساخت‌وساز، سرانه‌های خدماتی و افزایش کیفیت زندگی را به‌صورت منطقی پاسخ دهیم.

علی پوربافرانی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، یکی از وعده‌های خود به شهروندان در سال ۱۴۰۲ را آغاز مطالعات طرح تفصیلی این شهر دانست و اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر چمگردان در سال ۱۳۹۵ ابلاغ شده بود اما به دلایل مختلف مطالعات این طرح طی سال‌های گذشته بر زمین مانده بود و این درحالیست که طرح تفصیلی شهر به عنوان سند کلی توسعه شهر شناخته می‌شود.

وی طرح تفصیلی شهر چمگردان را یکی از طرح‌های بسیار مهم دانست و افزود: برای حرکت در مسیر درست توسعه شهری، باید تمام ابعاد شهر را همچون موجودی زنده در نظر گرفت برهمین اساس مدیریت شهری چمگردان به دنبال اجرایی شدن مطالعات طرح تفصیلی شهر و در نهایت ابلاغ آن شد تا بتواند علاوه بر حل مشکلات شهر و شهروندان در حوزه‌های مختلف از جمله کاربری اراضی در مسیر توسعه پایدار شهر به شکلی کارشناسی شده گام بردارد.

شهردار چمگردان با بیان اینکه طرح تفصیلی اقدام نرم‌افزاری است که به چشم دیده نمی‌شود اما اثر بسیاری را در توسعه شهر دارد، تصریح کرد: در طرح تفصیلی شهر ایرادهایی که در طرح جامع شهری یا مواردی که باید تغییر کند، مورد توجه قرار می‌گیرد که شامل بررسی وضعیت موجود، بررسی معابر و گذرها و بررسی تغییر کاربری اراضی است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم برنامه‌های محوری شهر براساس برنامه زمان‌بندی اجرایی شود، ادامه داد: طرح تفصیلی شهر چمگردان به عنوان نقشه راه توسعه آتی شهر پیش‌روی مدیریت شهری است و با تکیه بر آن‌ها می‌توانیم نسبت به تدوین طرح‌های موضوعی و موضعی شهر و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌محور اقدام کنیم و امروز شاهد شروع برداشت طرح تفصیلی شهر توسط تیم مشاور این طرح هستیم.

وی عنوان کرد: با آغاز برداشت طرح تفصیلی شهر چمگردان توسط مشاور در تلاش هستیم با در نظر گرفتن قابلیت انعطاف‌پذیری جهت رعایت حقوق شهروندی، توسعه، بومی‌سازی، عدالت اجتماعی و… بتوانیم نیازهای شهر و شهروندان در حوزه‌های ساخت‌وساز، سرانه‌های خدماتی و افزایش کیفیت زندگی را به‌صورت منطقی پاسخ دهیم.

پوربافرانی خاطرنشان کرد: علیرغم خدمات بسیاری که طی سالیان متمادی انجام شده معتقد هستم وضعیت شهر همچنان در شأن مردم فهیم این شهر نبوده و با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهر چمگردان جای کار بسیار در این شهر وجود دارد و امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده و به کمک شهروندان بتوانیم اتفاقات خوبی را برای شهر رقم بزنیم.

فهرست