پوربافرانی: فرهنگ انقلاب اسلامی به وسیله دفاع مقدس به تمام جهان صادر شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علی پوربافرانی در جمع ایثارگران شهرستان لنجان، سالروز آزادسازی خرمشهر را برای مردم ایران یک روز به یاد ماندنی دانست و اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس تجلی‌گاه ایثار، مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر سلطه گران و ظالمانه زمان بود و به خوبی در میدان عمل به جهانیان نشان دادند با الگوپذیری از قیام عاشورا و ولایت‌پذیری هیچگاه در برابر دشمنان سر تعظیم فرود نخواهند آورد.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، پیر و جوان و زن و مرد ما پا به میدان گذاشتند و با دشمنان اسلام مبارزه و این کشور را از اسارت و استعمار حفاظت کردند.

شهردار چمگردان با بیان اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی به وسیله دفاع مقدس به تمام جهان صادر شد، تصریح کرد: دفاع مقدس و ایستادگی ملت ایران با دستان خالی و وجود تحریم‌های ظالمانه در برابر رژیم بعث عراق که مورد حمایت مستکبران جهان بود سبب شد فرهنگ مقاومت از مرزهای جغرافیایی کشور فراتر رفته و به تمام جهان صادر شود.

وی ادامه داد: سوم خرداد حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطف جنگ تحمیلی بود چراکه با رشادت‌های بی‌نظیر رزمندگان از قشرهای مختلف این پیروزی شیرین و البته پر زحمت به دست آمد و در مسیر تحقق این مهم بسیاری از رزمندگان همچون سردار عاشورایی حسین قجه‌ای به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پوربافرانی تلاش برای زنده نگه داشتن حماسه دفاع مقدس را رسالت خطیری دانست و گفت: بیرون راندن نیروهای متجاوز به پشت مرزهای بین‌المللی، نشان دادن برتری قدرت سیاسی، نظامی و اجتماعی جمهوری اسلامی و در نهایت آزادسازی خرمشهر از اشغال متجاوزان از جمله مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس بود و همه ما وظیفه داریم این اهداف والا و دستاوردهای آنان برای نسل جدید تبیین شود.

وی نقطه عطف تقابل جبهه حق و باطل را پیروی از فرهنگ عاشورا دانست و اضافه کرد: سوم خرداد ۱۳۶۱ یادآور نقش‌آفرینی رزمندگانی است که خونین شهر قهرمان را با ایثار و مقاومت مثال‌زدنی خود آزاد کرده و نقشه شوم استکبار جهانی را برای جداکردن بخش‌هایی از خاک ایران اسلامی را نقش بر آب کردند و قطعاً یادگاران دفاع مقدس می‌توانند در تبیین واقعیت‌های آن دوران برای نسل جوان نقش آفرینی کنند.

شهردار چمگردان فرهنگ ایثار و شهادت را بزرگترین مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: هرگاه دشمنان به دنبال آسیب رساندن به ملت ایران بوده، فرهنگ ایثار و شهادت موجب شده تا کشور از گزند این افراد در امان باشد و نباید فراموش کرد ترویج، تقویت و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیازمند عزم همگانی است و مدیریت شهری چمگردان نیز در تلاش بوده با تمام توان در این مسیر گام بردارد.

وی با بیان اینکه دشمن از فرهنگ شهادت ایرانیان هراس دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس رویکرد شهرداری چمگردان مبنی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی، تمامی فعالیت‌های اجتماع محور حوزه‌های مدیریت شهری با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به معنویات، ارزش‌ها و باورهای دینی برنامه‌ریزی شده است.

فهرست