طراحی تمثال ۶۵ شهید شهر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انجام و این تمثال‌ها در بلوار جانبازان شهر نصب شد.

علی پوربافرانی در آئین رونمایی از تمثال مبارک شهدای شهر چمگردان با بیان اینکه شهدا بخش مهمی از تاریخ و هویت انقلابی شهرهای ایران هستند، اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس با الگوگیری از مکتب عاشورا و قیام امام حسین (ع)، فرامین ولی فقیه زمان خود را لبیک گفته و با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل موجب حفظ و احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) شدند به‌گونه‌ای که عزت و اقتدار امروز ملت ایران در عرصه‌های مختلف به خاطر ثمره خون شهداست.

وی دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی را یکی از اولویت‌های فرهنگی شهرداری دانست و افزود: شهرداری چمگردان در راستای تحقق آرمان‌های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، امیدآفرینی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی شهروندان به‌ویژه نسل جوانان با سیره و سبک زندگی شهدا و درنهایت رسیدن به تمدن اسلامی اقدامات و برنامه‌های فرهنگی متعددی را به مرحله اجرا رسانده است.

شهردار چمگردان با اشاره به اینکه تصاویر شهدا همواره تداعی‌گر مفاهیم ارزشی دفاع مقدس در سطح شهر بوده است، تصریح کرد: شهرداری چمگردان با هدف حفظ شأن و جایگاه شهدای والامقام شهر نشست‌های تخصصی را با موضوع طراحی و نصب تمثال شهدا را با حضور اعضا شورای اسلامی شهر، مسئولان شهری، هنرمندان شهر و… را در راستای ارائه راهکارهای تخصصی و استفاده از شیوه‌های نوین تبلیغاتی در حوزه ایثار و شهادت برگزار کرد.

وی با بیان اینکه تا راه شهدا و فرهنگ شهادت و در بین مردم زنده است، انقلاب اسلامی با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد، عنوان کرد: پس از تصویب کارگروه، طراحی تمثال مبارک شهدای شهر چمگردان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تأثیرگذاری بر مخاطبین آغاز شد تا تصاویر شهدا زینت بخش سیمای بصری شهر شوند.

پوربافرانی خاطرنشان کرد: طراحی و نصب تمثال ۶۵ شهید شهر چمگردان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آغاز و در بلوار جانبازان شهر نصب شد و امروز شاهد رونمایی از تمثال این افتخار آفرینان عزیز هستیم

فهرست